Właśnie czytasz
Ciekawostki, Fajkowo, soliloquia, Twórczość

Wygrałem konkurs!

Tak się składa, że piszę już dobrych kilkanaście lat, a nigdy nie wygrałem żadnego konkursu związanego z pisaniem. Inną sprawą jest, że do żadnego nie startowałem. Nigdy jakoś nie było okazji, bądź coś stało na przeszkodzie – a to tematyka nie z mojej bajki, a to wydumane wymagania, a to nagrody byle jakie… Zresztą, konkursy mają to do siebie, że w gruncie rzeczy zbyt dużo w nich przypadkowości. Los wskazuje palcem kogokolwiek, nie ma żadnej zasady. Miałem przeświadczenie, że jakbym się nie wysilał i nie prężył, to i tak nic z tego nie będzie. Bo fortuna, kurwa wierutna, dla biednych bywa okrutna, że tak zacytuję klasyka.

Aż tu nagle z nieba spadł konkurs na tekst o fajczarstwie. Tematyka była dość mętna, ale zakładała jakąś dowolność, z czego skorzystałem z niebywałą ulgą. Otóż napisałem o tym, jak ciężko było mi napisać na temat. Chwyt stary jak świat. Tyle, że w moim przypadku było to jedyne, co mogłem zrobić szczerze. Gdybym pisał o czymś innym, po prostu oszukałbym samego siebie.

Traf chciał – czytelnicy docenili. Zdobyłem pierwsze miejsce, co można zobaczyć chociażby tutaj.

A to tekst zwycięski – Rzeczy piękne są trudne.

Smacznego dymka!

About Emil Strzeszewski

Pisarz, redaktor, dziennikarz, social media nędza. Założyciel i były redaktor naczelny e‑zinu „Creatio Fantastica”. Publikował w „Magazynie Fantastycznym”, „Fantastyce - Wydaniu Specjalnym”, „Fantasy & Science Fiction” oraz w antologiach „City 1” i „Rok po końcu świata”. Finalista konkursu Uniwersytetu Jagiellońskiego na tekst literacko-naukowy „Futuronauta”. Debiutował książkowo w wydawnictwie Powergraph steampunkową powieścią „Ektenia”. Powieść „Ród” ukazała się nakładem Genius Creations we wrześniu 2014 roku.

Dyskusja

4 thoughts on “Wygrałem konkurs!

  1. no tak, nie pomyślałem o tym, że zakoduje mi komentarz…Chodziło mi o mapowanie linka.

    Posted by Alan | Marzec 30, 2010, 4:09 pm
  2. Mi linki chodzą poprawnie, nie wiem, cóż takiego mogło się stać. Nie jestem w stanie nawet sprawdzić…

    Ta fajeczka była dla mnie koszmarnie brzydka, dopóki jej nie wygrałem ;). Od tamtej pory stała się przepiękna ;). Ale szczerze – celowałem w kołeczek.

    Posted by Emil Strzeszewski | Marzec 31, 2010, 8:22 am
  3. Linki działają, coś chyba przeglądarka mi świrowała. Co do kołeczka: to też był mój jedyny obiekt pożądania w tym konkursie ;)

    Posted by Alan | Marzec 31, 2010, 11:28 pm

Skomentuj

