Właśnie czytasz
Ciekawostki, Fantastyka, Nonsensowne wpisy, soliloquia, Twórczość

Hasło na wiki, dyskusja o usunięciu

Ja wiem, tak ze dwa tygodnie temu chyba dostrzegłem, że ktoś wrzucił info o mojej osobie na Wikipedię. Coś mnie wtedy tknęło – że ja? No, ale potem uznałem, że skoro ktoś uznał, że się nadaję, to nic mi do tego. Jak chcą, to niech mają. Mój promotor niegdyś wpisał moje nazwisko w google, a potem zaprosił do pokoju na papierosa – „Pan jest sławny!”. „No co pan, panie profesorze?”. „W google pan jest!”.

No i z takiej lokalnej, instytutowej sławy na UWM-ie, zrobiłem się nagle hasłem na ogólnodostępnej encyklopedii internetowej. Że niby sława? Bo ja wiem? Jakiś zapaleniec wrzucił, trudno się mówi. Żeby chociaż profity z tego były…

No, ale wchodzę dzisiaj, myślę sobie, zobaczę, może się pomyliłem. No nie pomyliłem się, ale nagle niespodzianka – dyskusja o usunięciu mojej „biografii” z wiki. Cytuję:

„Emil Strzeszewski
Według mnie brak osiągnięć na hasło w Wiki. –Pablo000 (dyskusja) 21:53, 11 gru 2009 (CET)
Za wcześnie na hasło. jak wyda ze dwie książki ze swoja twórczoscia, moze wrócić.Artur Rumpel (dyskusja) 10:35, 12 gru 2009 (CET)
Za wcześnie. Brak książki, zbioru, pojedyncze opowiadania chyba nie są ency.
4 [cztery] opublikowane drukiem opowiadania. ładny początek, poczekajmy parę latek [do usunięcia]. Picus viridis Odpowiedz zoilowi 20:11, 13 gru 2009 (CET)
Do usunięcia. Argumentacja jak poprzednicy. Początek rzeczywiście ładny, może nawet nie trzeba będzie tych paru latek czekać.–Pantelejmon (dyskusja) 21:31, 13 gru 2009 (CET)”

Właściwie to mi się morda rozradowała. Przynajmniej czterech ludzi dowiedziało się, że piszę i nawet rzucili, że może coś ze mnie będzie. To budujące. Chociaż pewnie i tak nie czytali, ale może niedługo natkną się w księgarni i chociaż przez chwilę zatrzymają się z refleksją „hej, to nie ten, co go wywaliłem z wiki?”. Może właśnie zyskałem najwierniejszych czytelników? Dzięki ci, Wikipedio! Nie sądziłem, że można być tak mile zaskoczonym faktem, że ktoś chce mnie skądś wyrzucić! Dzięki raz jeszcze! Szczerze!

Tylko, co to, kurwa, jest „ency”?!

About Emil Strzeszewski

Pisarz, redaktor, dziennikarz, social media nędza. Założyciel i były redaktor naczelny e‑zinu „Creatio Fantastica”. Publikował w „Magazynie Fantastycznym”, „Fantastyce - Wydaniu Specjalnym”, „Fantasy & Science Fiction” oraz w antologiach „City 1” i „Rok po końcu świata”. Finalista konkursu Uniwersytetu Jagiellońskiego na tekst literacko-naukowy „Futuronauta”. Debiutował książkowo w wydawnictwie Powergraph steampunkową powieścią „Ektenia”. Powieść „Ród” ukazała się nakładem Genius Creations we wrześniu 2014 roku.

Dyskusja

Brak komentarzy.

Skomentuj

