Właśnie czytasz
Ciekawostki, soliloquia, Twórczość

Spotkanie autorskie

Pisarz przy pracy W środę miałem pierwszą w życiu możliwość zaprezentowania się szerszemu gronu jako autor i dziennikarz. Spotkanie odbyło się w moim macierzystym Liceum Ogólnokształcącym nr III w Ostrołęce, a przybyłem tam na zaproszenie Pani Ewy Gąski.

Przyszło mi się uzewnętrzniać przed pierwszą klasą liceum o profilu humanistycznym. Powiem szczerze, że byłem pełen obaw. Sam doskonale pamiętam jak to jest być uczniem i schemat takich spotkań znam praktycznie na pamięć. Nie spodziewałem się achów i echów, co najwyżej kilku osób śpiących smacznie na ławce, kilku par oczu wpatrzonych w moją osobę z czystej przyzwoitości i obowiązku oraz energicznego przepisywania pracy domowej na późniejsze zajęcia przez lwią część towarzystwa. Pytań nie spodziewałem się w ogóle, miałem jedynie nadzieję, że przynajmniej ze dwa padną, choćby i banalne. Oczywiście nie liczyłem także na to, iż ktokolwiek zdołał dotrzeć do moich prac i zapoznać się z nimi.

Okazało się, że klasa była szalenie zainteresowana tajnikami dziennikarstwa oraz pisarstwa. Pytania może nie padały lawinowo, ale było ich tyle, iż spokojnie niejeden autor z większym stażem mógłby mi zazdrościć. Miałem okazję opowiedzieć kilka ciekawych historii rodem ze światków, w których się obracam, pochwalić się własnymi tekstami, streścić nieco idee fantastyki i sposoby zdobywania newsów. Było śmiesznie, momentami poważnie, czasem trochę na bakier (Aby uprawiać dobre dziennikarstwo trzeba być w większej części wariatem). Klasa słuchała, niektórzy nawet z zapałem. A ja podładowałem akumulatory i zdobyłem nowe doświadczenia. Zostawiłem im kilka swoich tekstów, w tym egzemplarz Creatio, mam nadzieję, że kogoś chwyci to za serce, ewentualnie wypruje flaki ;).

Spotkanie zaliczam do niezmiernie udanych i chcę więcej! Jeszcze tylko wino, kobiety i śpiew, a będę mógł odpłonąć w krainę niczym niepohamowanego (i na dodatek uzasadnionego) hedonizmu.

About Emil Strzeszewski

Pisarz, redaktor, dziennikarz, social media nędza. Założyciel i były redaktor naczelny e‑zinu „Creatio Fantastica”. Publikował w „Magazynie Fantastycznym”, „Fantastyce - Wydaniu Specjalnym”, „Fantasy & Science Fiction” oraz w antologiach „City 1” i „Rok po końcu świata”. Finalista konkursu Uniwersytetu Jagiellońskiego na tekst literacko-naukowy „Futuronauta”. Debiutował książkowo w wydawnictwie Powergraph steampunkową powieścią „Ektenia”. Powieść „Ród” ukazała się nakładem Genius Creations we wrześniu 2014 roku.

Dyskusja

One thought on “Spotkanie autorskie

  1. Gratuluję.
    Trzeba było tylko im powiedzieć, że dziennikarstwo to cholernie niewdzięczny zawód, że trzeba szlajać się czasem po bankietach, a naczelny płaci z kilkumiesięcznym opóźnieniem, i że generalnie nie ma już obiektywnej gazety w Polsce, chyba że obiekcję charakteryzujemy tym, kto więcej zapłaci za reklamę ;)
    No, ale nic! Bądźmy, bracie, idealistami i okłamujmy się, że ten obecna forma tego zawodu sprawia nam radość!
    ;)

    Posted by freemind | Wrzesień 29, 2007, 11:46 am

Skomentuj

