Właśnie czytasz
Fantastyka, Horror, Twórczość

Alex

Alex - film animowanyCzasem, gdy nie zajdam się „krówkami”, nie palę papierosów, tudzież nie tracę czasu na tak zbędne w życiu sprawy jak studia lub praca, staram się coś tworzyć. Talentu plastycznego nie mam, choć dziś wydaje się on być zbędny do kariery artystycznej (wszak można postawić psa na koniu, a kurę na psie i jest już rzeźba, którą oklaskiwać będą tysiące), śpiewam jak słowik, co krowy dusi, a moje zdolności do grania na instrumentach są raczej nikłe (choć coś tam na fortepianie i gitarze basowej zagrać potrafię). Pozostało mi więc słowo – piszę opowiadania, artykuły publicystyczne, etc. Raz udało mi się wkroczyć na grunt dla mnie dziewiczy – sztukę filmową. Wziąłem się do współpisania scenariusza do krótkometrażowej animacji w klimatach Tima Burtona.

Tak powstał Alex.

Alex jest dzieckiem Tomka Bidermana i Mariusza Kornatka, którzy to stworzyli wizualną oprawę dziełka. Byli także autorami scenariusza. W tej ostatniej robocie pomagałem im ja. W efekcie udało nam się wspólnie zrobić krótki filmik grozy. Cztery i pół minuty historii chłopca, który odwiedza swoją babcię w starym, wiktoriańskim zamczysku. Filmik mocno pachnie kiczowatymi opowieściami o Draculi z Bellą Lugosi w roli głównej i Gnijącą panną młodą Burtona (jednak niestety – to o wiele wyższej klasy filmy), ale od czegoś trzeba było zacząć. Wszak wraz z designbootem mamy zamiar popełnić jeszcze przynajmniej jeden film, tym razem nieco ambitniejszy i w innej technice niż slow-motion (albo jakoś tak…). Nasza praca nie wyszła jakoś nadzwyczajnie, szczególnie zawodzi końcówka, która wykorzystuje oklepany do bólu już motyw (jej autorem jest Tomek Biderman, wraz z Mariuszem mieliśmy inną koncepcję finiszu). Przez nią animacja nie wyróżnia się i zapewne niedługo zginie śmiercią zwykłą i niespecjalnie chwalebną.

Nie szkodzi. Ja jestem z filmu zadowolony. Scenariopisanie to fantastyczna sprawa i mam zamiar jeszcze nie raz i nie dwa wejść do tej rzeki, by choćby się popluskać. A nuż wyjdzie druga Katedra?

Oto strona Alexa !

About Emil Strzeszewski

Pisarz, redaktor, dziennikarz, social media nędza. Założyciel i były redaktor naczelny e‑zinu „Creatio Fantastica”. Publikował w „Magazynie Fantastycznym”, „Fantastyce - Wydaniu Specjalnym”, „Fantasy & Science Fiction” oraz w antologiach „City 1” i „Rok po końcu świata”. Finalista konkursu Uniwersytetu Jagiellońskiego na tekst literacko-naukowy „Futuronauta”. Debiutował książkowo w wydawnictwie Powergraph steampunkową powieścią „Ektenia”. Powieść „Ród” ukazała się nakładem Genius Creations we wrześniu 2014 roku.

Dyskusja

2 thoughts on “Alex

  1. Próbuj, próbuj, może wyjdzie :))

    Posted by Hitokiri | Sierpień 28, 2007, 6:32 pm
  2. Pluskaj sie pluskaj… Pomyśl tez by zanurzyć sie cały…

    Pozdrowienia

    Posted by Witold Skaczkiewicz | Sierpień 29, 2007, 8:49 am

Skomentuj

